De groei in verkopen is iets hoger dan analisten hadden verwacht. Volgens Hermes-topman Patrick Thomas blijft er in alle regio’s een sterke vraag naar de exclusieve spullen van het bedrijf. Hij voorspelde vorige maand dat de omzet in heel 2013 met ongeveer 10 procent zal groeien.

Ook de Britse concurrent Burberry blijft profiteren van de aanhoudende hang naar luxe, vooral onder welgestelde Chinezen. Het modeconcern maakte vorige week een omzetstijging van 11 procent in het eerste kwartaal bekend. Het bedrijf wist afnemend winkelbezoek te compenseren door meer dure producten te verkopen in China. De kooplust in opkomende markten helpt de fabrikanten van luxe goederen het omzetverlies in het door economische tegenspoed getroffen Europa te compenseren.

Toch staan de cijfers van Hermes en Burberry in schril contrast tot die van LVMH, ’s werelds grootste maker van luxeproducten. Dit bedrijf rapporteerde vorige week de zwakste groei bij de modetak in meer dan 3 jaar tijd. Dat kwam juist door afnemend winkelbezoek in China.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl